Kubalonka – Stożek – Soszów – Czantoria

W poniedziałek dostałem na fb informację od Eryka – „cześć, mieszkam w Ustroniu i trochę chodzę na biegówkach, może gdzieś się wybierzemy razem?” jako, że trafiła do folderu inne odczytałem i odpowiedziałem w piątek, ale na niedzielę umówiliśmy się już na wyjście 🙂 . Wszystko dzięki Jackowi Krywultowi prowadzącego bloga http://www.tenpieknyswiat.pl/ bo skomentowałem jeden z jego wpisów.

Prognoza zachęcała – niskie chmury, mało mgieł, fajna temperatura, w górach reszta śniegu tak na prawdę. Spotkaliśmy się w autobusie, i z Kubalonki ruszyliśmy na szlak. Mgła była bardzo gęsta, ale jakoś daliśmy radę. Kiczory ominęliśmy niebieskim szlakiem i po 2h doszliśmy do schroniska na Stożku, czas tylko na zdjęcia i ruszamy dalej, zjazd oczywiście czerwonym szlakiem trudny… Kolejna krótka przerwa na przebranie – Mały Stożek, potem dopiero przy schronisku na Soszowie – też minęliśmy spokojnie.

Od przełęczy Beskidek gdzie jest najbardziej stroma część podejścia na Czantorię byliśmy niejako zmuszeni do zdjęcia nart, bo śniegu tam już nie było 😦 trasa narciarska omija szczyt tej góry, po krótkim zastanowieniu poszliśmy właśnie tą trasą. Przy górnej stacji kolei linowej zjedliśmy coś w jedynym czynnym baraczku i bardzo trudnym zjazdem po zamkniętej niebieskiej trasie pojechaliśmy w dół.

Miałem niestety troszkę ubaw z nowo poznanego kolegi, bo moje narty wyposażone są w krawędzie, a jego biegówki nie, i zjazd w niektórych momentach wyglądał komicznie, aczkolwiek miękko i mokro było więc w miarę bezpiecznie. Na samym końcu musiałem się pożegnać i pognać szybciej do autobusu na który zdążyłem „na styk”