Wschód słońca z Pilska

W czwartek została podjęta decyzja o sobotnim wyjściu. Prognoza pogody była nie pewna, ale zgodnie z powiedzeniem „No risk, no fun” dałem informację na portalu turystyczno.pl. Odzew był niesamowity!

Spotkanie ustawiliśmy na 3:30 na stacji w Pietrzykowicach skąd ruszyło 8 osób w 3 samochodach (nie każdy był pewien jak będziemy wracać, dlatego) na przełęcz Glinne. Przygotowanie do wyjścia chwilę zajęło, ale w końcu wyszliśmy na czerwony szlak. Nie każdy miał ze sobą światło, ale nawet bez niego w takiej grupie dało się iść. Gwiazdy były bardzo dobrze widoczne!

Pokaz slajdów wymaga JavaScript.

Wędrówka była czymś cudownym, myślę, że każdy czuł zmęczenie, albo jakieś bóle, ale podejście na szczyt na właściwy moment powodowało wzmocnienie i dodawało adrenaliny. Zwłaszcza kiedy nasze głowy pojawiły się ponad mgłą, która przez krótki czas tylko zasłaniała nam niebo.

Dalej było już tylko Ciekawiej. Przed samym wschodem słońca zrobiliśmy sobie zdjęcie grupowe na tle morza chmur i wyspowej Babiej Góry, oraz Tatr. Oczywiście nie inaczej pierwszą rzeczą zrobioną po wspięciu się na polski wierzchołek było przebranie się – zdjęcie kurtki i bluzy oraz założenie swetra puchowego, który kupiłem dzień przed wyjazdem – chyba mój najlepszy wydatek jak chodzi o wyjścia w góry! pierwszy raz było mi na prawdę ciepło, kiedy reszta miała dyskomfort… Małachowski daje radę 🙂 Następnie przygotowanie 3 aparatów do robienia zdjęć poklatkowych – na końcu artykułu link do efektu pracy.

Potem pojawiło się słońce! Coś niesamowitego! Szczerze mówiąc to nie spodziewałem się aż takiego widowiska! Opisywanie troszkę mija się z celem – takie coś trzeba po prostu zobaczyć, a najlepiej na własne oczy a nie poprzez zdjęcia.

Po tym widowisku zeszliśmy do schroniska – po parę osób, ja schodziłem z Dominiką na samym końcu. Na Hali Miziowej posiedzieliśmy jakiś czas i pełni sił wbiliśmy się we mgłę i wróciliśmy do samochodów, gdzie się rozdzieliliśmy i każdy wrócił do siebie naładowany energią wschodzącego słońca!

Tutaj jeszcze link do filmu poklatkowego z wyjścia: Wschód na Pilsku – 29.11.2014 r.