Rysy – wschód słońca

To była NIESAMOWITA noc spędzona w Tatrach! Umówiliśmy się z Tomkiem http://blog.tomaszkret.com/, w Wiśle skąd pojechaliśmy dalej moim samochodem. Trasa do Štrbskégo plesa nie była jakaś specjalna. Na miejscu zostawiliśmy samochód przy torach kolejowych i ruszyliśmy na szlak. Księżyc świecił cudownie! Fotografie z dziennymi kolorami i gwiazdami nie są ani troszkę kolorowane – można zobaczyć RAWy…

Szliśmy spokojnie co jakiś czas zatrzymując się i fotografując, bo szkoda było nie uwieczniać tych wspaniałości. Do schroniska trasa była bardzo łatwa do zobaczenia, czołówek praktycznie nie używaliśmy – jedynie do zdjęć. Nad samym schroniskiem zgubiliśmy na parę minut szlak, a ostatnie podejście na Rysy było już bardzo niepewne. Nie mniej jednak przeszło godzinę przed wschodem słońca mogliśmy podziwiać nocną panoramę Tatr z słowackiego wierzchołka Rysów. Tam zjedliśmy śniadanie, zrobiliśmy parę zdjęć i przeszukaliśmy miejsca na kolejne ujęcia. Ze szczytu widzieliśmy światełka turystów, którzy odwiedzali inne góry, ale moja znajomość Tatr nie pozwala na określenie których konkretnie…

Na Rysy wspięli się jeszcze turyści ze Słowacji, polski fotograf i Bartek, którego zabraliśmy ze sobą do Wisły samochodem. Powrót oczywiście od schroniska nad stawem gdzie się posililiśmy musiałem zaliczyć boso, bo stopy w butach zaczynały co raz bardziej męczyć… Po zdjęciach można zobaczyć, że była to jedna z najbardziej udanych fotograficznie nocy w moim życiu (jak na razie 😀 ).

Jeżeli szukasz przyjaciół na wspólne wyjście w góry zobacz na portal http://turystyczno.pl tam będzie to łatwiejsze 🙂